VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

společnosti SHOOAX a.s.

se sídlem Huťská 1788/16, Záběhlice, 141 00 Praha 4 IČO: 118 55 339 zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 26636 pro prodej zboží prostřednictvím on-line internetového obchodu umístěného na internetové adrese www.shooax.cz

ÚVODNÍ USTANOVENÍ

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) upravují ve smyslu § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vztahy mezi společností SHOOAX a.s., se sídlem Huťská 1788/16, Záběhlice, 141 00 Praha 4, IČO: 118 55 339, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 26636 (dále jen „Prodávající“) a fyzickou osobou (dále jen „Kupující“) vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané prostřednictvím internetového obchodu Prodávajícího.
  2. Kontaktní údaje Prodávajícího jsou: adresa pro doručování: Baarova 10, Praha 4, 140 00 e-mail: sales@shooax.cz
  3. Internetový obchod Prodávajícího je provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.shooax.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
  4. Kupujícím se rozumí každá osoba, která mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s Prodávajícím nebo s ním jinak jedná za účelem koupě zboží Prodávajícího.
  5. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
  6. Kupující si je vědom, že mu koupí zboží Prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log či patentů Prodávajícího nebo jiných společností, není-li zvláštní smlouvou ujednáno jinak.
  7. Znění obchodních podmínek může Prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

UZAVŘENÍ SMLOUVY

  1. Vystavení zboží na webových stránkách internetového obchodu není nabídkou k uzavření kupní smlouvy, ale jedná se o výzvu k podání nabídek na uzavření kupní smlouvy (dále jen „objednávka“) učiněnou prostřednictvím objednávkového formuláře dostupného ve webovém rozhraní obchodu. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a Prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
  2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení aktuální a platné ceny. Cena zboží je uvedena včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. V ceně zboží nejsou zahrnuty náklady na balení a dodání zboží. Cena zboží zůstává v platnosti po dobu, kdy je zobrazena ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost Prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
  3. Webové rozhraní obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
  4. Pro objednání zboží Kupující vloží objednávané zboží do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu. Následně Kupující vyplní objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu, kam zadá informace specifikující zboží, způsob úhrady kupní ceny zboží a požadovaný způsob doručení zboží. Kupující objednávku odešle kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku“.
  5. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení Kupujícího o tom, že se seznámil s obchodními podmínkami. Objednávku nelze učinit telefonicky ani osobně v sídle společnosti. Povinným údajem nutným pro platnost objednávky je vždy zadání kontaktní elektronické adresy Kupujícího (dále jen „emailová adresa Kupujícího“).
  6. Před odesláním objednávky je Kupující oprávněn objednávku zkontrolovat a měnit její obsah a údaje, které do ní vyplnil. Údaje uvedené v objednávce jsou Prodávajícím považovány za správné a úplné. Dojde-li ke změně těchto údajů, je Kupující povinen o tom Prodávajícího neprodleně informovat.
  7. Neprodleně po odeslání objednávky Kupujícím je její doručení potvrzeno automatickou zprávou na emailovou adresu Kupujícího uvedenou v objednávce. Tato zpráva se nepovažuje za uzavření smlouvy.
  8. K uzavření kupní smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím dochází doručením přijetí objednávky, jež Prodávající zašle na emailovou adresu Kupujícího uvedenou v objednávce. Objednávka Kupujícího je uložena u Prodávajícího.
  9. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže Prodávající objektivně splnit, zašle Kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením Kupujícího o přijetí této nabídky Prodávajícímu na jeho emailovou adresu uvedenu v obchodních podmínek.
  10. Kupní smlouva uzavřená mezi Prodávajícím a Kupujícím může být sjednána pouze v českém jazyce.
  11. Přijetí nevyžádaného plnění ze strany Kupujícího neznamená přijetí nabídky Prodávajícího.
  12. Náklady Kupujícího na použití komunikačních prostředků, pomocí kterých je mezi stranami uzavřena kupní smlouva, hradí sám Kupující. Tyto náklady přitom odpovídají základním sazbám v oblasti poskytování internetových a komunikačních služeb.

PLATEBNÍ PODMÍNKY

  1. Kupující je povinen uhradit ve smluvené výši cenu zboží a náklady spojené s balením a dodáním zboží (dále společně jako „kupní cena“) za podmínek stanovených v kupní smlouvě a dle ustanovení těchto obchodních podmínek.
  2. Kupní cenu může Kupující uhradit bezhotovostně následujícími způsoby:
    1. platební kartou on-line prostřednictvím poskytovatele platebních služeb (on-line platební brána);
    2. převodem na účet Prodávajícího uvedeného v potvrzení o přijetí objednávky.
  3. Prodávající může vyloučit právo Kupujícího zvolit si způsob úhrady ceny zboží.
  4. V případě bezhotovostní platby bankovním převodem je Kupující povinen uvést variabilní symbol určený Prodávajícím. Závazek Kupujícího uhradit cenu zboží je splněn připsáním příslušné částky na bankovní účet Prodávajícího.
  5. Prodávající nepožaduje od Kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu.
  6. Kupní cena je splatná do 10 dnů od uzavření kupní smlouvy. Vlastníkem zboží zůstává do úplného zaplacení kupní ceny Prodávající.
  7. Prodávající vystaví daňový doklad - fakturu v elektronické podobě po uhrazení celé kupní ceny a zašle jej na emailovou adresu Kupujícího.

DODACÍ PODMÍNKY

  1. Prodávající nedisponuje tzv. kamenným obchodem, kde si může Kupující zboží osobně prohlédnout a vyzvednout. Pro účely objednávky zboží slouží internetový obchod.
  2. K dodání zboží upraveného dle přání nebo pro osobu Kupujícího může být Prodávajícím při souhlasu Kupujícího vyjádřeného v objednávce nejdříve zasláno zkušební zboží, které slouží výhradně ke zjištění konkrétních parametrů pro úpravu zboží na míru Kupujícímu. Cena zkušebního zboží i náklady na jeho balení a dodání jsou zahrnuty v kupní ceně zboží. Kupující je oprávněn užívat zkušební zboží pouze pro uvedený účel. Prodávající neodpovídá za vady či škodu způsobenou užíváním zkušebního zboží k jinému než uvedenému účelu. Vlastníkem zkušebního zboží je Kupující od okamžiku jeho převzetí. Kupující není povinen zkušební zboží vracet, došlo-li k odstoupení od kupní smlouvy některou ze smluvních stran.
  3. Prodávající dodá zboží Kupujícímu prostřednictvím dopravce zásilkové služby na adresu v České republice uvedenou v objednávce. Náklady spojené s balením a dodáním zboží jsou uvedeny ve webovém rozhraní obchodu.
  4. Vlastnické právo ke zboží přechází na Kupujícího okamžikem, kdy mu jej dopravce předá. Nebezpečí škody na věci přechází na Kupujícího okamžikem, kdy zboží převezme, což je zároveň okamžik, kterým se povinnost Prodávajícího dodat Kupujícímu zboží považuje za splněnou. Za takový okamžik se považuje také skutečnost, že Kupující měl povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil. Nebezpečí škody na věci přechází na Kupujícího již předáním zboží prvnímu dopravci, jestliže Kupující určil dopravce, který mu nebyl Prodávajícím nabídnut. Převzetím zboží Kupující stvrzuje svůj souhlas s obchodními podmínkami.
  5. Je-li Prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené Kupujícím v objednávce, je Kupující povinen převzít zboží při dodání. Pokud je z důvodů na straně Kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je Kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, jakož i náklady spojené s jiným způsobem doručení.
  6. Při převzetí zboží od dopravce je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a případné vady oznámit dopravci. Zboží se zjevně poškozeným obalem není Kupující povinen od dopravce převzít. Podpisem dodacího listu Kupující stvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny podmínky a náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky nebude brán zřetel.
  7. Další práva a povinnosti při dopravě zboží mohou být upraveny v příslušných dodacích podmínkách dopravce.
  8. Ztráta nebo poškození zboží, k nimž došlo po přechodu nebezpečí na Kupujícího, nezbavují Kupujícího povinnosti zaplatit kupní cenu, ledaže ztráta nebo poškození byly způsobeny jednáním nebo opomenutím Prodávajícího.

ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

  1. Kupující není oprávněn mimo jiné bez uvedení důvodu odstoupit od kupní smlouvy dle § 1837 občanského zákoníku o dodávce zboží:
    1. upraveného podle přání Kupujícího nebo pro jeho osobu;
    2. podléhajícího rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím;
    3. vyňatého Kupujícím z uzavřeného obalu, které není možné z hygienických důvodů vrátit.
  2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. V odst. 1 obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má Kupující právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží. Jde-li o smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, má Kupující právo od smlouvy odstoupit ode dne převzetí poslední dodávky zboží, nebo o smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží.
  3. Lhůta dle předchozího odstavce je splněna při odeslání odstoupení od kupní smlouvy Prodávajícímu před jejím uplynutím. Odstoupení od kupní smlouvy může Kupující zasílat na emailovou adresu Prodávajícího uvedenou v obchodních podmínkách nebo na adresu pro doručování Prodávajícího.
  4. Odstoupením od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být Kupujícím vráceno Prodávajícímu do čtrnácti (14) dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy. Náklady na vrácení zboží nese Kupující.
  5. Prodávající vrátí Kupujícímu nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy uhrazenou kupní cenu stejným způsobem, kterým kupní cenu od Kupujícího přijal, nejdříve však po prokázání, že Kupující odeslal zboží zpět Prodávajícímu. Prodávající vrátí Kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
  6. Prodávající je oprávněn jednostranně započíst nárok na úhradu škody vzniklé na zboží proti nároku Kupujícího na vrácení kupní ceny.
  7. Je-li Prodávajícím společně se zbožím poskytnut Kupujícímu dar, je darovací smlouva mezi Prodávajícím a Kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od smlouvy Kupujícím, ruší se darovací smlouva od počátku a Kupující je povinen spolu se zboží Prodávajícímu vrátit i předmět daru.
  8. Je-li Kupující oprávněn odstoupit od smlouvy, je Prodávající rovněž oprávněn od kupní smlouvy odstoupit, a to do doby převzetí zboží Kupujícím. Odstoupí-li Prodávající od kupní smlouvy, vrátí Kupujícímu uhrazenou kupní cenu bez zbytečného odkladu stejným způsobem, kterým kupní cenu od Kupujícího přijal.
  9. Prodávající je dále oprávněn od kupní smlouvy odstoupit, pokud zboží nebo jeho součásti nejsou dostupné, splnění kupní smlouvy se stane nemožným, příp. velmi obtížným, a splnění povinnosti ze strany Prodávajícího nelze rozumně požadovat nebo je Kupující v prodlení se zaplacením ceny za zboží déle než třicet (30) dnů.

PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

  1. Kupující je povinen dodané zboží prohlédnout ihned po jeho převzetí. Kupující je povinen vadu u prodávajícího uplatnit bez zbytečného odkladu poté, co ji Kupující mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit. Jde-li o vadu skrytou, je Kupující povinen ji u prodávajícího uplatnit bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při dostatečné péči zjistit
  2. Prodávající odpovídá Kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady jiné, než odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží má vzhledem ke svému stáří, a že v době, kdy Kupující zboží převzal:
    1. má zboží vlastnosti, které si smluvní strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které Prodávající popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu zboží;
    2. se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá;
    3. zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy;
    4. je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo jakosti;
    5. zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
  3. Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud Kupující vadu sám způsobil.
  4. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má Kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Kupující i právo od kupní smlouvy odstoupit.
  5. Nemá-li zboží vlastnosti stanovené v odst. 1 obchodních podmínek, může Kupující žádat opravu zboží. Kupující může požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může Kupující považovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od kupní smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Kupující právo na bezplatné odstranění vady.
  6. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má Kupující také v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat kvůli opakovanému výskytu vady po opravě nebo kvůli většímu počtu vad. V takovém případě má Kupující také právo od smlouvy odstoupit.
  7. Neodstoupí-li Kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu také v případě, že Prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, a v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy Kupujícímu způsobilo značné obtíže.
  8. Kupující má právo uplatnit právo ze záruky u Prodávajícího, který se zavázal záruční opravou zboží. V takovém případě má Kupující právo na zdarma opravené zboží stejně jako v případě vad, které se projeví po uplynutí dobrovolné záruky během dobrovolné záruky.
  9. Kupující využije právo z vadného plnění podle odstavců předchozích odstavec u Prodávajícího, který prodávajícího k smlouvě zapojil jako pomocníka.
  10. Kupující uplatní své právo z vady, která má zboží při převzetí, u Prodávajícího bez zbytečného odkladu po zjištění vady. Zboží Kupujícímu doručí na místo určené kupujícímu v záručním listu, není-li místo určené, pak na místo, kde zboží kupující přijal podle smlouvy. Prodávajícímu doručí Kupující náležitě zabezpečené zboží tak, aby nedorazilo k poškození při transportu.

PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

  1. Práva z vadného plnění uplatňuje Kupující u Prodávajícího prostřednictvím reklamačního formuláře dostupného ve webovém rozhraní obchodu.
  2. Prodávající vydá Kupujícímu písemné potvrzení o uplatnění práva z vadného plnění, ve kterém uvede, kdy Kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení Kupující požaduje a dobu vyřízení reklamace, případně odůvodnění o zamítnutí reklamace.
  3. Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Prodávající vyřídí reklamaci včetně odstranění vady bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení kupní smlouvy na základě kterého může Kupující od kupní smlouvy odstoupit.

ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  1. Prodávající se zavazuje postupovat při zpracování osobních údajů Kupujícího v souladu s platnými právními předpisy, zejména se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů a Nařízením Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů).
  2. Kupující tímto vyslovuje souhlas se zpracováním osobních údajů a jejich archivací, a to za účelem uzavření kupní smlouvy, popř. za účelem zasílání obchodních sdělení ze strany Prodávajícího. Kupující tímto vyslovuje souhlas se zasíláním obchodních sdělení, přičemž tento souhlas je oprávněn kdykoliv odvolat.
  3. Prodávající prohlašuje, že veškeré osobní údaje Kupujícího budou použity zásadně k uskutečnění plnění smlouvy a nebudou nijak zveřejněny nebo poskytnuty třetí osobě s výjimkou případů, kdy jsou osobní údaje zpracovávány v souvislosti s dodáním, platebním stykem nebo propagací zboží.
  4. Podrobnější informace o zpracování osobních údajů jsou uvedeny v dokumentu „Zásady zpracování osobních údajů“, který je dostupný na webové stránce.
  5. Své zákonné povinnosti související s případným ukládáním cookies na zařízení Kupujícího plní Prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu, který je dostupný na webové stránce.

ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

  1. Prodávající není ve vztahu ke Kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
  2. Kupující a Prodávající mohou komunikovat prostřednictvím elektronické pošty. Kupující doručuje Prodávajícímu na emailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje na emailovou adresu Kupujícího uvedenou v objednávce.
  3. Právní vztahy Prodávajícího s Kupujícím výslovně neupravené obchodními podmínkami se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, jakož i právními předpisy souvisejícími.
  4. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je oprávněna provádět Česká obchodní inspekce, IČO: 000 20 869, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: www.coi.cz.
  5. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
  6. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
  7. V případě, že nebude spor urovnán mimosoudně, řeší vzájemné spory mezi Prodávajícím a Kupujícím obecné soudy. Rozhodné právo pro řešení sporů v případě uzavření smlouvy je výhradně české.
  8. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována Prodávajícím v elektronické podobě.
  9. Tyto obchodní podmínky tvoří nedílnou součást každé smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím s platností od 1. 3. 2024.
  10. Aktuální obchodní podmínky jsou k dispozici na webových stránkách Prodávajícího.